.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشاورزی رشد منفی داشت

نماینده مردم یزد و صدوق در طرح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی بر رشد منفی کشاورزی در سال 87 تاکید کرد.

علی اکبر اولیا در طرح سوالش از وزیر کشاورزی با بیان این که سوالش معطوف به نقش نظارتی و تذکر نمایندگان به دستگاه های اجرایی است، گفت: با بررسی عملکرد دولت در برنامه پنجم توسعه کشور، مشخص شد کشاورزی 3/10 درصد رشد منفی داشت.

این نماینده نماینده مردم یزد و صدوق گفت: ریسک پذیری در کشاورزی قابل قبول نیست چرا مانع از آن نشدیم که در شرایط اقلیمی خسارت بیشتری به کشاورزی وارد شود؟

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی و کشورهایی با شرایط بدتر و پایین تر از ایران گفت: کشورهای دیگر با وجود این که از شرایط اقلیمی کشاورزی مناسبی برخوردار نیستند اما محصولات و میوه های این کشورها بازار دنیا را پر کرده است.

اولیا تاکید کرد: این در حالی است که محصولات مرغوب کشور ما نه تنها به دنیا صادر نمی شود بلکه این محصولات روی درخت و زمین باقی مانده و برای کشاورز صرف ندارد و باید فکری برای آنها کرد.

این نماینده اظهار کرد: این مساله دغدغه تک تک نمایندگان است و با رجوع به تذکرهای شفاهی و کتبی آنها مبنی بر ماندن محصولات کشاورزی در انبارها از دغدغه ها و مشکلات کشاورزی مطلع خواهیم شد.

نگاه راهبردی وجود ندارد

اولیاء در بخش دیگر سخنان خود گفت: وزارت کشاورزی مجموعه پژوهشی با حضور 5 هزار پژوهشگر در اختیار دارد اما برای برطرف کردن مشکلات کشاورزی و کشاورزان اقدامی نکردند.

این نماینده با تاکید بر این که نگاه راهبردی برای حل مشکلات کشاورزی وجود ندارد ادامه داد: تعاونی روستایی کاری برای کشاورزان روستایی انجام نداده و ریسک پذیری کشاورزی را کاهش نداده بلکه لازم است نگاه مدیریتی و راهبردی به مشکلات کشاورزی داشت.

با تذکر مقام معظم رهبری دولت خود را جمع کرد

اولیا تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی و دولت نسبت به واردات بی رویه محصولات کشاورزی حساسیت نداشت.

به گفته این نماینده تذکر، سوال و اخطار قانونی اساسی نسبت به جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی در شرایطی که محصول کشاورزان کشور روی دست آن مانده بود بی تاثیر بود.

نماینده مردم یزد گفت: واردات محصولات کشاورزی تا جایی پیش رفت که مقام معظم رهبری شخصا وارد این موضوع شد و با تذکر ایشان دولت خود را جمع کرد و تا حدودی مانع ورود محصولات کشاورزی خارجی به داخل شدند.

شاخص درآمد روستایی تعریف شود

اولیا با بیان این که در زمینه شاخص درآمد روستایی اطلاع کافی ندارد، گفت: با این وجود با توجه به برخوردهایی که با روستاییان دارم متوجه شدم شاخص درآمد برای روستاییان تعیین نشده است.

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: باید شاخص درآمد روستایی با توجه به مشکلات کشاورزی از جمله خشکسالی و آفت در نظر گرفته تا حداقل درآمد برای این قشر زحمت کش دیده شود.

این نماینده تذکر داد: اگر وضعیت کشاورزی این گونه بماند و مشکلات افزایش یابد از تعداد کشاورزان کشور کم خواهد شد و احتمال سرمایه گذاری در کشاورزی روز به روز کاهش می یابد.

علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد و صدوق سرانجام به شرط آن که صادق خلیلیان به مشکلات مطرح شده رسیدگی کند و مجموعه پژوهش را فعال تر کند نیازی به رای مجلس نمی بیند و از پاسخ وزیر کشاورزی قانع خواهد شد.

خلیلیان قول داد محورهای عنوان شده را با جدیت دنبال کند و سرانجام مجلس به سوال از وزیر رای نداد و نماینده مذکور قانع شد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.465 seconds.